وبلاگ داتیس

چگونه خواب راحتی داشته باشیم؟

داشتن خوابی راحت

نیمه شب است و شما هنوز نتوانسته اید به خواب روید، از وقتی که به رختخواب خود رفته اید، ساعت ها می گذرد اما علریقم تلاشتان باز هم خوابتان نمی برد. همه راه­ها را امتحان کرده اید اما باز هم خوابیدن برایتان سخت است. زمانی که در رختخواب هستید، آن قدر فکرتان مشغول است که زنجیره افکارتان حتی با تیک تاک ساعتی که در حال گذشتن است،پاره نمی شود و باعث می شود خواب راحتی نداشته باشید.

بسیاری از افراد هستند که هر شب این ماجراها را دارند و نمی توانند خواب راحتی داشته باشند. بر اساس نتایج بدست آمده از تحقیقات انجام شده در این زمینه در ایالات متحده آمریکا، به طور تقریبی ۳۰ درصد از افراد بزرگسال و ۶۶ درصد از نوجوانان از مشکل بی خوابی رنج می برند. به همین دلیل داشتن یک خواب راحت و آرام در طول شبانه روز برای داشتن بدن و روانی سالم بسیار حائز اهمیت است.

داشتن خواب کافی و راحت، به بدنتان انرژی و زمان می دهد تا از اضطراب و نگرانی های روزهای گذشته دور شوید و برای روز بعدی بدنتان تجدید قوا کرده است. به همین دلیل در کنار کمیت، کیفیت خواب هم از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین اگر شما کسی هستید که برای داشتن خوابی آرام و راحت مشکل دارید؛ تا پایان مقاله با داتیس چوب همراه باشید و تمام نکات آورده شده را به دقت مطالعه کنید. با رعایت نکات ذکر شده، احتمال اینکه بتوانید از شب های آتی راحت بخوابید، زیاد است.

نکات کلیدی که باعث می شوند هر چه سریع تر به خواب برویم

یک قانون به نام ۴ـ۷ـ۸ وجود دارد که به شما در سریع به خواب رفتن بسیار کمک می کند، این قانون به صورت زیر می باشد:

  1. سعی کنید به آرامی از بینی به مدت ۴ ثانیه نفس بکشید.
  2. سپس به مدت ۷ ثانیه،نفس خود را نگه­دارید.
  3. قدم آخر این است که به آرامی به مدت ۸ ثانیه از دهان نفس بکشید.

البته علاوه بر این این روش پیشنهادی داتیس چوب، راهکارهای دیگری هم وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

ـ سعی کنید قبل از خواب به موزیکهای آرامش بخش گوش کنید.

ـ اگر قبل از خواب حس کردید دچار اضطراب شده اید آب سرد به صورت خود بپاشید.

ـ قبل از خواب مدیتیشن انجام بدهید مانند برخی از حرکات یوگا

ـ استفاده از دمنوش های گیاهی همانند به لیمو، اسطوخودوس، گل گاو زبان و یا هر دمنوش دیگری که می دانید در سریع به خواب رفتن شما بسیار تاثیر گذار است.

_ استفاده از روغن های گیاهی نیز مانند روغن اسطوخودوس بسیار میتواند به اینکه هر چه سریعتر به خوابی عمیق و راحت فرو روید کمک کند.

ـ مصرف غذاهایی که در آن ها منیزیم وجود دارد مانند تخم کدو هم بسیار تاثیر گذار است.

 

داشتن خوابی راحت

اقدامات لازم برای داشتن خواب راحت

زمانی که به این فکر می کنیم که چگونه یک خواب راحت داشته باشیم، فکرمان به این خطور می کند که چند صفحه کتاب بخونیم تا خوابمان برود. اما واقعیت اینه که خواب اصلی بسیار ساده می باشد و با انجام یک سری راهکارها ورعایت بعضی از نکت می توان خواب راحتی را تجربه کرد. برخی از این راهکارها عبارتند از:

۱ـ گوشی، تبلت، لپتاپ و یا هر وسیله هوشمند دیگر را خاموش کنید.

۲ـ در طول روز کمتر بخوابید.

۳ـ ساعت های خواب خود را تنظیم کنید تا بدن به آن سیستم عادت کند.

۴ـ کافیئنی را که در طول شبانه روز مصرف می کنید، کنترل کنید.

۵ ـ از چراغ­های کم نور برای خواب در اتاق خواب خود استفاده کنید.

۶ـ سعی کنید اگر از قرص های خواب آور استفاده می کنید، آن­ها را قطع کنید زیرا عوارض دارند.

اهمیت تشک در داشتن خواب راحت

تشک و به طور کلی استفاده از کالاهای خواب استاندارد در داشتن خوابی راحت، نقش به سزایی دارند. به همین دلیل سعی کنید از تشک های خوب و راحتی برای خواب استفاده کنید زیرا نقش به سزایی در کیفیت خواب دارند مانند تشک رویال. تشک رویال به دلیل اینکه از مواد اولیه ی مرغوبی استفاده می کند، تشک بسیار با کیفیتی را تولید می کند، به همین دلیل افرادی که به سختی خوابشان می رود حتما از تشک رویال استفاده کنند. زیرا تشک رویال دقیقا همان تشکی است که با دیدن آن،آن قدر حس راحتی می کنید که تمام فکر و ذهنتان خوابیدن می شود.

تجربه خوابی آرام و راحت با تشک رویال

داشتن خوابی راحت

همانطور که گفتیم، تشک رویال به دلیل اینکه تشک های با کیفیتی را تولید می کند، فرد زمانی که بر روی آن قرار می گیرد بدن احساس راحتی می کنید. وقتی هم که بدن احساس راحتی کند، مغز دستور خواب را هر چه سریع تر فراهم صادر می کند. شما می توانید برای خرید تشک رویال فقط کافیست که وارد سایت داتیس چوب بشوید و هر مدل تشکی را که پسند کرده را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.