وبلاگ داتیس

ده نکته برای خواب شبانه بهتر

ده نکته برای خواب شبانه بهتر

تحقیقات اخیر نشان داده است که خواب شبانه شما ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با رفتار و زندگی شما دارد. یک خواب خوب و آرام، خوابی است که سبب برطرف شدن خستگی شما بشود و کاراییتان را در روز برای انجام کارها افزایش بدهد. به عبارت کلی یک خواب موثر و عمیق شبانه، لازمه یک روز خوب و پر انرژی است. بنابراین خواب یک مسئله بسیار جدی و مهم بوده که نباید آن را دست کم گرفت. یکی از لازمه ها برای فراهم کردن خوابی راحت؛ تخت و تشک به خصوص تشک می باشد. علاوه بر این موارد؛ همچنین یک سری نکات وجود دارد که با انجام دادن آن ها می توانید یک خواب شبانه بهتر را تجربه کنید. در ادامه به این نکات خواهیم پرداخت. با داتیس چوب همراه باشید.

۱ـ  خلق محیطی مناسب و آرام

هیچ چیز مانند یک اتاق خواب تاریک، برای خواب لذت بخش نیست. شما می توانید در اتاق خواب تاریکتان، درجه حرارت را بر روی یک مقدار مناسب تنظیم و هر گونه سر و صدای اضافی را حذف کنید. همچنین در کنار این موارد، استفاده از دستگاه بخور، پرده های ضخیم، چشم بند برای ایجاد محیطی مناسب برای داشتن خوابی آرام و لذت بخش بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

ده نکته برای خواب شبانه بهتر

۲ـ تشک و بالش مناسب

تشک و بالش مناسب برای استراحت و خواب بسیار بسیار مهم و مورد نیاز هستند. تشک ویستر و یا تشک رویال تشک های مناسبی برای خواب می باشند؛ از این جهت که فضای کافی را برای چرخش در اختیار شما قرار می دهند. در صورتی که دچار دردهای کمر و یا مانند این دردها هستید، باید از تشک طبی ویستر یا رویال استفاده کنید. قبل از خرید تشک مناسب باید آن را تست کنید. برای خرید انواع تشک رویال و تشک ویستر می توانید از فروشگاه اینترنتی داتیس چوب انواع مدل ها را مشاهده و خریداری کنید. بالش طبی و یا به طور کلی بالش های با کیفیت برای جلوگیری از گردن درد ضروری بوده و برای تجربه یک خواب رویای باید از یک بالش خوب و مرغوب استفاده کرد.

۳ـ برنامه خواب منظم

استفاده از یک برنامه خواب منظم ساعت خواب بدنتان را تنظیم خواهد کرد. به این صورت که اگر شما ساعت منظمی از شب به خواب بروید و و صبح هم در ساعت مشخصی از خواب برخیزید، ساعت بدنتان با برنامه خواب شما تنظیم خواهد شد که این امر در انرژی و بازدهی تان برای شروع یک روز پر انرژی بسیار تأثیر گذار خواهد بود.

۴ـ قبل از خواب فعالیت های آرامش بخش انجام دهید.

اگر قبل از خواب فعالیت های آرامش بخشی را مانند دوش آب گرم، مطالعه کتاب مورد علاقه تان، مدیتیشن، گوش دادن به یک موسیقی آرامش بخش و یا اموری مشابه به این موارد باعث می شود از هرگونه انرژی منفی و استرس دور شوید. به همین دلیل ذهن شما آرام خواهد شد و یک خواب رویایی و لذت بخش نصیب شما خواهد شد.

۵ ـ زمانی که احساس خستگی می کنید، به تخت خواب بروید.

در صورتی که احساس خستگی کردید همان لحظه سعی کنید کارهای خود را به ویژه کار با موبایل یا تلویزیون دیدن را متوقف کرده و به تخت خواب بروید و بر روی تشک رویال خود به خواب بروید. زیرا اگر اینکارو نکنید بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بد خواب می شوید.

ده نکته برای خواب شبانه بهتر

 ۶ ـ  چرت روزانه زودهنگام

اگر در طول روز نیاز به استراحت کوتاه داشتید، در زمان زود به استراحت بپردازید، زیرا چرت دیر هنگام برنامه خوابتان را به هم می زند.

۷ـ ورزش کردن در طول روز را فراموش نکنید.

انجام ورزش روزانه در به خواب رفتن سریع شما بسیار تأثیر گذار است. این نکته را به خاطر داشته باشید که بهترین زمان برای ورزش در ساعات انتهایی روز است و زمانی به خواب شما کمک خواهد کرد که سه ساعت قبل از خوابتان ورزش کرده باشید.

۸ ـ در زمان مناسب و به مقدار مناسب شام میل کنید.

سعی کنید در شب وعده غذایی سنگین مصرف نکنید، همچنین فراموش نکنید که زمان مناسب خوردن شام دو ساعت قبل از خواب است.

۹ـ مصرف کافئین و نیکوتین را قبل از خواب خودداری کنید.

کافئینی که در قهوه و چایی وجود دارد باعث بی خوابی می شود بنابراین قبل از خواب مصرف نکنید.

۱۰ـ ساعاتی قبل از خواب به تلویزیون و لبتاپ نگاه نکنید.

به توصیه داتیس چوب اخرین و مهمترین نکته این است که قبل از خواب سعی کنید به وسایل دیجیتالی مانند لبتاپ، تلویزیون و یا گوشی نگاه نکنید بلکه با راحتی بر روی تشک رویال خود دراز بکشید و به خواب روید.

1 دیدگاه در “ده نکته برای خواب شبانه بهتر

  1. رضا حسینی گفت:

    خیلی کاربردی بود ممنون واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.